Butaságok össze-vissza

Mindenféle dolog. Lesz itt olyanról is szó, amitől mész az utcán és agyfaszt kapsz. Emellett tervezzük különböző vicces videók, képek postolását is...

Friss topikok

  • epermag-allergia: qva szép a cicije, én csak idáig jutottam. (2010.06.14. 18:00) Reggeli kép
  • epermag-allergia: hmmm... tetszik a vibrátor, lehet h nekem is jól jönne 1 így árvíz idején, amikor a katonákat is e... (2010.06.06. 19:56) Foci VB
  • epermag-allergia: bal alsó 3as rendelésre kihúzva:D:D (2010.06.02. 13:06) Lapugyepi kocsma
  • epermag-allergia: like it (2010.05.25. 18:07) A katonaság
  • epermag-allergia: egyél meg 1 tábla csokit, megúszod 200-250 HUFból attól függően h a klasszikus vagy a lila tehenet... (2010.05.25. 14:12) A jóslóműsorok

Linkblog

Szombati butaság

2010.05.22. 12:10 - Mayakal

Címkék: szombat;butaság;könyvek;

Pont múltkor egy közösségi oldalon, egyik ismerősöm írta be üzenőfalra az alábbi idézetet:

"Az állatok a disznókról az Emberekre, az Emberekről a disznókra, aztán a disznókról megint az Emberekre néztek, és már nem tudták megmondani, melyik az Ember, és melyik a disznó."

Remélem azért az emberek többségének leesett, hogy ez Orwell:Állatfarmjából vett idézet,egész pontosan az utolsó fejezetből.

Eddig szép és jó, azonban egy leányzó érdeklődött a mondat eredetéről, majd amikor kiderült, hogy márpedig ez biza egy könyvből van, ő bevállalta, hogy unatkozhat akármennyire, sosem vetemedik arra, hogy "kiolvasson egy könyvet".

Egyrészt jómagam azért szoktam harapni, amikor a könyv kiolvasásáról beszélnek, miközben könyvet csak elolvasni szokás, de ez még felfogható grammar nazi-ságnak szóval ebbe ne is menjünk bele.

Ami engem szíven ütött az az a leányzó által a könyvekről alkotott gondolat.
Elsősorban terveztem a "bazdmeghogytemilyengecibutavagy"-nak minimum a linkelését, később azonban letettem róla, mert közben rájöttem, hogy szerencsétlennek ez teljesen természetes. Az olvasás már az én "időmben" sem volt divat, na de hogy ezzel valaki még fel is vágjon, az végképp szánalmas. Jó pár ismerősöm van, aki például szépirodalmat a "kisherceg"-en kívül még nem vett a kezébe, viszont sohasem hallottam tőlük, hogy erre büszkék lennének. / Szerintem nem is azok./

Ilyenkor ugye az ember nyilván felháborodik, aztán belegondol abba, hogy végülis a nem olvasó ember szenvedi a legnagyobb kárt a saját butaságával, mert így sosem élvezheti mondjuk egy Kurt Vonnegut könyv félelmetesen jó filozófiai mélységeit, az már nyilván más kérdés, hogy ezt nem is tudná értékelni.

Itt vetődik fel a kérdés, hogy miért is nem tudják értékelni?

A válasz roppant egyszerű: Azért mert nem olvasnak.
Ez egy hatalmas egymásba fonódó ördögi kör. Az emberek azért nem kultúráltak, mert nem kultúrálódnak, viszont azért nem kultúrálódnak, mert nem kultúráltak.
Egyszerűen nincs rá igény.

A kérdés már csak az, hogy a feledésbe merült könyveket pótolni tudják-e a közösségi oldalak,a hatalmas nihil amiben a mai fiatalok élnek, vagy pár év múlva már törzsi dobolások közepette égetjük el az emberi méltóság és kultúra utolsó maradványait is egy hatalmas orgia közepette?
 

süti beállítások módosítása